A bődületes márciusi, budapesti koncertje után a magyar rajongók újabb örömtáncot járhatnak, hiszen augusztus 28-án új lemezzel rukkolt elő a douglasville-i The Chariot. A One Wing című anyag velős, feszes, kellően agresszív és kellően változatos: pont olyan, mint amilyet elvárunk ettől a csapattól, akik szerint ez az eddigi lefurcsább kiadványuk. Tény, hogy nem motörheadi egyszerűségről árulkodnak a dalok.

Forget Not Your First Love. Speak in Tongues and Cheek. – két mondat, tíz szó, tíz dal, egy lemez. A The Chariot legénysége a 2010-es, nagyszerű
Long Live, valamint sok-sok, új zenehallgatót is maguk mellé állító koncert után
One Wing címmel jelentették meg új albumukat, amelynek számcímeiből a fenti két mondat olvasható össze. Ha ehhez hozzávesszük még Trey Moseley szürreális borítófestményét, már az LP meghallgatása előtt érezhetjük, valami különlegessel lesz dolgunk.
És tényleg. A tíz tétel most is hozza a hagyományos The Chariot-jegyeket (disszonáns gitárhangok, kitekert riffek, rockos hangulat, feszes alapok és Josh Scogin hisztérikus vokalizálása), de tovább bővíti a már eddig sem túl szűk határokat. Persze ezt finomítva inkább úgy fogalmaznék, hogy a már korábban is jellemző, (talán) meghökkentő pillanatok ezúttal is megvannak, csak némileg nagyobb számban. Ki gondolná például, hogy döccenő és görcs nélkül összeilleszthető egy kiadós hardcore-os zúzda egy végtelen prérin való lovasvágtát idéző, morriconés/westernes betéttel (ezt nyújta a lemez egyik legjobbja, a
First); nem lóg ki az átkötőként funkcionáló, női énekes, himnikus
Your (amely a csapat egyik korábbi dalából, a
They Faced Each Other szövegéből hasznosít pár sort); se a zongorás
Speak (amelyben fura kontrasztot képez a billentyűs hangszer és Josh üvöltözése); és az
and kezdése mellett sem szabad elmenni, mint ahogyan a záró
Cheek is hatásos Chaplin beszédével
A diktátorból. Szerencsére a vastag groove-ok sem hiányoznak, ami által kapunk némi kapaszkodót a sok aprítás közepette. Főleg a
Tongues főriffje készteti az embert heves bólogatásra (ebben a nótában is felcsendül egy melankolikus zongorafutam), de az
andben is felüti a fejét egy vaskos téma.