2014. 01. 19.
A szellemeddel élek – itt a Napalm Death-gitáros side-projektjének első klipje
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
A szellemeddel élek – itt a Napalm Death-gitáros side-projektjének első klipje
Az, hogy ismert zenészek side-projektekben vesznek részt, vagy fő foglalatosságuk mellett létrehoznak valami saját produkciót, nem újdonság a zeneiparban. Így tett a végletesen brutális grindcore-t toló Napalm Death gitárosa, Mitch Harris is, aki Menace néven alapított új projektjével idén tavasszal jelentet meg lemezt Impact Velocity címen. Az első nyilvánosságra került single-höz készítettek is egy klipet. Érdemes megfülelni a dalt.     
 
Hogy miért? Nem csak, vagy nem elsősorban azért, mert az ember kíváncsi arra, hogy egy szélsőségesen brutál csapatban gitározó figura önállóan milyen muzsikát alkot – ismerünk olyanokat, akiknek az általában önkifejezésként definiált side-projektjei nemigen térnek el anyazenekaruk irányvonalától. Szerencsére Mitch esetében nem erről van szó; a Menace hallhatóan oly távol áll a Napalm Death világától, mint a klipbeli világűr messzi bolygói planétánktól.

 
 
Ha jellemezni vagy besorolni kellene e – valljuk be – slágeres dal alapján a muzsikát, gondban lennék. Nem azért, mert még sohasem hallottam hasonlót – dehogynem. Ez tulajdonképpen lendületes és karakteres rock- vagy metálzene, a könnyedebb fajtából. Mégis, a hagyományos építkezés ellenére (verze, refrén, tamos kiállások, leállás, refrén) van benne valami különös plusz, ami miatt újra és újra szeretném elindítani. És ez korántsem biztos, hogy amiatt van, mert Mitch zenésztársai a kemény zenék világában ugyancsak ismerős arcok: Derek Roddy dobos például a Hate Eternalban, a Nile-ban és a Malevolant Creationben is megfordult, amelyek egytől egyig vérprofi, technikás és durva zenekarok; s a lemezen tiszteletét teszi Mitch szintén a Napalm Death-ből ismert kollégája, Shane Embury basszer is. Minthogy azonban hegedűt és csellót is hallhatunk az albumon, s aki megismerkedik a fölvezető I Live With Your Ghosttal, láthatja, hogy a brutál muzsikusok dacára ez egy teljesen eltérő, bizonyos tekintetben – a zenészek eddigi tevékenységéhez képest – akár experimentálisnak is mondható teljesítménynek ígérkezik.
 

A klipről szólva elmondható, hogy alighanem az animáció a legolcsóbb, ugyanakkor kreativitást és számos lehetőséget kínáló megoldás bemutatkozás gyanánt. A zseniális, progresszív death-blacket játszó Enslaved 2010-ben, a remek Axioma Ethica Odini lemez fölvezető dalára (Ethica Odini) például rajongókat kért föl, hogy készítsenek klipet; a legjobb egy avantgárd animációs munka lett, amely egész jól elkapja a dal egyébként rendkívül szuggesztív karakterét, atmoszféráját. Nem állítom, hogy a Menace klipje hasonlóan hangulatos – helyenként inkább humoros pastiche-nak tűnik –, ám föltehetően a dal sem nélkülözi a humort vagy a parodisztikus intonációt. Összességében szólva azonban Mitch Harris még meglepetést is okozhat március 14-én megjelenő albumával, az Impact Velocity-vel.
 

bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés